مهارت جستجو در گوگل – درس ۱

با توجه به اینکه زندگی در دنیای دیجیتال امروز، نیازمند مهارت جستجو کردن است

و همچنین راه اندازی یک کسب و کار خوب و درآمد زا بی تاثیر از همین مهارت جستجو کردن در وب نیست

تصمیم به راه اندازی سلسله دروس مهارت جستجو در گوگل  که زیرمجموعه سواد دیجیتال می باشد، گرفتیم.

امری طبیعی است که عرضه کنندگان محتوا، در ارائه محتوا خود، منافع کسب و کار خود را، در اولویت قرار می دهند.

اما سوال اصلی اینجاست که در این حجم انبوه از اطلاعات تکراری و غیرمفید ایجاد شده در فضای وب اطلاعات و محتوای

اصلی که نیاز واقعی ماست را بیابیم ؟ همه ما می دانیم که  جستجو در وب، مهارتی پیچیده و دارای ظرایف زیادی  است،

اما حتی تغییر چند عادت ساده هم، می تواند به پیدا شدن محتوای مورد نیاز ما در این حجم انبوه محتوا در وب، کمک کند!

  • جستجوی عبارتهای طولانی مفیدتر است

اگر بدنبال مطالب تخصصی تر و کامل تری هستید در هنگام جستجو در گوگل از عبارت های طولانی تر استفاده نمایید

برای مثال سه عبارت زیر را در گوگل جستجو کنید :

 

سوالات عمومی، شما را به محتواهای عمومی می رساند.

این نوع محتواها بیشتر ابزاری برای جلب خوانندگان و افزایش ترافیک سایت است.

  • اهمیت دادن به ترتیب قرارگیری کلمات در کنار هم

در ترتیب کلمات تان حساسیت زیادی به خرج دهید و ببینید آیا واقعا ترتیب کلمات را درست انتخاب کرده اید؟

برای مثال یکبار کلمه ی رتبه بندی شاخص ها را جستجو کنید و یکبار هم شاخص های رتبه بندی

همانطور که می بینید گزینه های پیشنهادی یکسان نیستند، باید ببینید کدامیک برایتان مهم تر است.

رتبه بندی شاخص های ارزیابی و…. یا شاخص های رتبه بندی دانشگاه ها و….

  • از حروف اضافه و ربط و کلمات کم اهمیت استفاده نکنید

موتور های جستجو در هنگام استفاده شما از حروف ” از ، با ، در مورد و یا و ….” حساسیت نشان می دهند

و فکر می کنند برای شما مهم هستند، در نتیجه ممکن است خیلی از صفحات و جستجوی های ارزشمند را

جا گذاشته و شما نتوانید آنها را بررسی کنید.

  • اگر دقیقاً می دانید چه می خواهید، از ” ” استفاده کنید.

وقتی که در جستجوی گوگل از دابل کوتیشن استفاده نمی کنیم به موتورهای جستجو این فرمان را می دهیم

که صرفا بودن این کلمات در نتایج برای ما مهم هستند. اما زمانی که از دابل کوتیشن استفاده می کنیم یعنی

اینکه دقیقا همین ترتیب را مدنظر داریم و برایمان مهم است.

لطفا همانند تصویر بالا این مثال را خودتان در گوگل آزمایش کنید تا نتایج را ببینید.

حمزه دهنوی

همیشه آرزو داشتم یک منبع آموزشی می بود تا علاوه بر یادگیری ساده تر کسب و کار اینترنتی، بازاریابی و فروش اینترنتی ، از پیشنهادات آموزشی آن استفاده میکردم. آن آرزو، اکنون، "دکتر نت" نام دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *